tisdag 10 augusti 2010

Sommar+Stickning=Falskt

Oj vad länge sen det var jag skrev senast!!
Semester har det varit och min första sommar sen jag började blogga. Jag har aldrig tidigare ägnat mig åt stickning sommartid men trodde nog att jag var så pass biten att det skulle bli ändring på detta i år. Jag såg också fram emot att få lite nya miljöer att fota resultaten i .
Men så kom värmen och vips så försvann sticklusten totalt!
Först den sista veckan när det regnade lite kom stickorna fram!
Nu ser jag fram emot sensommaren och hösten och nya tag i bland stickor och nystan!!


Detta är resultatet av de få men välbehövliga regndagarna, en Shaelyn stickad i ett tjockt och mjukt Alpacagarn (inte somrig alls!!) Jag går på mycket loppisar och håller mest utkik efter garn och detta var vad det blev, 4 nystan bomullsgarn i knalliga färger jag inte kunde motstå. Frågan är bara vad det ska bli??

2 kommentarer:

  1. Hej och välkommen tillbaka! Fina loppisfynd, jag har också gått på loppisar i sommar och bla hittat en garnvinda för 30:-!
    Tänkte bara passa på att säga att vi kör höstens första stickcafé i Riddersvik nu på söndag vid 11 som vanligt :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefin sjal.
    Håller med om att stickning och sommar inte passar lika bra som exvis stickning och höst.
    /Lisa

    SvaraRadera