torsdag 17 juni 2010

Sommarkofta





Riktigt stolt och glad är jag över att ha avslutat min allra första stickad kofta!
Var så orolig innan över att få till passformen men slängde mig ut med ambitionen att blir det inte bra så har jag ändå lärt mig något och kan göra bättre nästa gång ..men...så blev det inte utan jag är supernöjd med allt! Mönstret finns här och det passade mig perfekt att sticka allt i ett stycke utan att behöva sy ihop efteråt.
Vågade mig även på några små ändringar av ok-mönstret efter inspiration från andra stickerskor på Ravelry

5 kommentarer:

  1. Jättefin! Jag förstår att du är stolt över detta hantverk! Passformen är ju super. Jag måste nog också försöka mig på detta mönster, det är riktigt somrigt och fint!

    SvaraRadera
  2. Snygg!! ..oj vilken produktion ;.)

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för fina kommentaren om väskan!
    Din kofta är verkligen supernice!! Jag tänker själv hela tiden att jag ska sticka eller virka en kofta eller tröja men kommer aldrig till skott...det kommer alltid en massa småprojekt emellan. Ha en härlig dag :)

    SvaraRadera
  4. Din kofta blev ju mycket snyggare än originalet!!

    SvaraRadera