söndag 11 april 2010

Mersmak!


Jag fick helt klart mersmak av den förra sjalen så nu har det blivit en till!
Denna gång en Traveling woman i Colinette Jitterbug . Jag maskade först av enligt mönstret men det blev alldeles för stramt och blev otroligt besviken över resultatet. Borde har kollat in kommentarer på fantastiska Ravelry innan eftersom jag förstod att många hade upplevt samma sak så det blev till att repa upp och maska av på ett annat sätt och sen blev det en helt annan sjal! Dock skulle jag ha föredragit detta mönster till ett enfärgat garn så mönstret framträder lite bättre men garnet var annars otroligt härligt att sticka i. Nu måste jag hitta en ny sjal att sticka med mina favoritrundstickor Addi 4,5 mm!

6 kommentarer:

  1. Oj vad duktig du är och produktiv .har ännu inte blivit vän med rundstickor men det kommer väl..MVH Sonja

    SvaraRadera
  2. Superfin. Ser väldigt avancerad ut. Var den svår att sticka? Skulle gärna vilja ge mej på en "fin"sjal men tvekat ett tag. Har i stället hamnat i strumpträsket, helt fel säsong men i alla fall.
    Mvh Lisa

    SvaraRadera
  3. Jag är ju verkligen inte jättevan stickare men tyckte inte att denna sjal var svår. Den gick dessutom rätt snabbt att sticka . Strumpor är ännu inte riktigt min grej eftersom jag har så svårt med strumstickor!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att den blev helt perfekt !! Vill oxå sticka den snart ,fast i tjockare garn o stickor.. =)

    SvaraRadera
  5. Jag stickar Haruni i Colinette Jitterbug just nu, och kan bara hålla med. Helt ljuvligt garn att sticka i! Och visst är det lite extra lycka när man får använda sina favvostickor? I mitt fall Knit Pro Nova Metal tippar 3,5 mm. Mmmmmm!
    Fin blogg du har!

    SvaraRadera