måndag 18 oktober 2010

Ingen ordning alls, TACK och Helsingfors



Tack Hemliskompis för ännu ett härligt paket! Godiset kommer vara slut när inlägget har publicerats!


Och här är anledningen till att det inte blir så mycket inlägg just nu!
Jag har helt enkelt blivit beroende av att börja med nya projekt och ingenting blir klart!
Uppifrån och ner så är det följande:
Mörkgrå kofta till dottern (som är otroligt irriterad över att jag har påbörjat 6 nya saker istället för att göra klart den först!), Virkad polo i benvitt , beige kofta  Aidez som är ett mönster som är något av det snyggaste jag sett på länge!! , röd och grårandig sjal , grå polo i björnbärsmönster efter inspiration från Indiska, mössa från senaste numret av Allt om handarbetes Stickmagasin och sist men inte minst en rosa tunika från senaste Lantliv.
Till sist vill jag tipsa om en underbar garnbutik i Helsingfors.
Jag var där över dagen med jobbet och fick en stund över. Googlade förstås snabbt fram tips på garnbutiker och förstod att Menita var en stor och bra butik som man borde besöka.  Den föll mig inte riktigt i smaken dock men som tur var gick jag av en slump förbi denna lilla godbit! Otroligt fin liten butik och kan verkligen rekommenderas! Lanka deli heter den och här hittar ni en länk till en finsk sida där adressen finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar